maandag 30 april 2007

29 april finale in brugge


Zondag middag
Om zeven uur waren we verwacht aan studiohall waar de finale van het west vlaams komedieclub concours plaatsvond .
Veel te vroeg zaten wij al op het terras en iets later kwam ook Jan Bart aan .
1 van de andere kanidaten .


Ik maakte kennis met de organisator en mocht direkt tien kaarten kopen .(was een reglement)
Als iemand nog zin heeft ,ik heb nog negen betaalde kaarten liggen omdat ik geen fans had meegebracht .

Toen werd al duidelijk dat er niet vier maar plots vijf kanidaten waren ..????
Maar kom , we kwamen om te spelen en om fun te hebben .

Kanidaten waren Jan bart , petra ,mijzelf en dan yves en freek en harm
Jan bart en Petra zijn mij wel bekend dus waren wij zeer benieuwd naar de prestatie van de andere twee .

De volgorde kregen we tien minuten voor speeltijd .
En ja hoor den dienen ier was laatste .
Dus kon ik genieten van de andere optredens .

Freek en harm waren als eerste en het was ook hun eerste maal .
Mijn humor niet maar ze kregen hier en daar wel een lachje dus .....

Tweede was petra , meiske toch ,zo nerveus da je was, héhéh
Ik vond het zelf een zeer sterke vertoning van deze zestienjarige stand-upper .
proficiat girl .

Ten derde de heer Bart Jan die met zijn woorspelingen en puntdichten mij al eens eerder stijve buikspieren van het lachen heeft doen krijgen .
En ja hoor , hij stond er .
goede timing , goede blik in die ogen en na drie minuten zag je hem genieten als hij lachjes hoorde .HIJ bracht een goede vaste show waar weinig op aan te merken was .


Daarna was yves aan de beurt en ja ik was de volgende dus heb ik niets gezien .
Sorry yves

En toen was het mijn beurt .
Ik had er echt zin in .
Ik begon met mijn leerkracht ,waar soms wel enig denkwerk vereist is om de humor te snappen .
IK voelde dat een deel van de zaal het snapte maar een ander deel ook weer niet dus begon ik dat stuk systematisch in te korten op het podium maar zodanig dat ik er toch geen sterkte van verloor. En enige verbazing speelde zich af in mijn hoofd , ik vond dat ik me dus zeer goed aanpaste aan de zaal en ook keek op wat de zaal meeging en bleef er erg rustig bij , zodanig dat ik andere stukken begon te doen die ik normaal niet zou doen ,maar waar ik voelde dat die beter gingen pakken .

Een waar genot was het om zo te spelen . Dit had ik nog niet veel meegemaakt "rust en overzicht op een stand up optreden" waar ik alles voelde hoe het aankwam en wat terug kwam . En waar ik niet meer aan teksten dacht maar gewoon zuiver speelplezier had .
Voor mij was het gewoon genieten van de eerste tot de laatste minuut .
Ik kon letten op mijn taal en op mijn podiumhouding en rustig zijn op het podium ...

alleen jammer dat ik het nu nie gefilmd heb hé ......



En nen dikke proficiat aan Jan bart die de winnaar was van dit hele spektakel na een meerderheid van de publieksstemmen tegenover de rest van de kanidaten .

Nog deze In brugge was het kermis en ik haat kermissen , alhoewel,
er is één ding waar ik altijd opkruip als het kermis is .

OP DE WAARZEGSTER