donderdag 26 april 2007

De start of my comedylife

En hier is het dan ........
De computeranafalbeet die zich toch een weg zoekt om mee te gaan met zijn tijd .
Je zou me hier moeten zien zitten zweten , het is comedy a la minute .
Ik zou het beter op nemen , dan kan ik wat oefenen om later ergelijke typetjes te spelen ,
Want de gezichten die ik hier trek naar mijn computerscherm ...... daar zijn geen woorden voor nodig .

Dankzij twee van mijn collega's werd ik uitgenodigd op de blog start-up comedy .
En ja , ik was jaloers van hun eigen blog pagina dat erop staat , en ja ........ ik wilde er ook zo ééntje .

En zie nu een nieuwe verjaardag staat in mijn kalender .
De geboorte van mijne blog .

De geboortelijst kan u bezichtigen in ......

Bram's comedy life zal een probeersel zijn om jullie allemaal op de hoogte te houden van mijn groei en bloei in de comedy wereld .

Ik wens mezelf veel sterkte maar eerst zal ik je mijn voorgeschiedenis eens meegeven zeker ??????

Die microbe om op het podium te staan van waar komen die ?????
Wel en daar ben ik zeker van (en dank u daarvoor ),van mijn opa en moeder .
Twee podiumverslaafde mensen die zonder enige moeite mij de genen van hun entertainmogelijkheden hebben meegegeven .

Mijn ma was en is nog altijd lid van het zwevegems theater en mijn zus was lid van het jeugdtoneel .
Ik zelf ging nooit op het podium staan , maar die decorbouwers leken er mij wel stoere mannen uit .

Ik als zes jarige was de jongste decorbouwer van het land .
maar de geur van die coulissen en de meegegeven genen zorgden er al rap voor dat ik in mijn zevende levensjaar al één van de zeven dwergen was in het stuk sneeuwwitje .
12 jaar lang was ik lid van het zwevegems jeugdtheater waar ik van sdwerg tot kleinduimpje tot buldeo tot .... gekatapulteerd werd.

In diezelfde groep leerde ik twee ander jongens kennen en al rap hadden we naast toneel een andere bezigheid . straattheater

Komische vuurshows was ons ding en we gingen van niets , naar iets , naar veel .
10 jaar lang , waarvan de laatste vier intensief ,hebben we steden en landen rondgetrokken .

Maar na een zevental jaar straattheater begon ik iets te missen .
Ik begon in alle richtingen van de entertainment wereld te zoeken wat ik echt wou doen .
Van alles heb ik gedaan , zelfs de voorloper van idool , popstars.
ja mensen ik weet het, maar...... raar maar waar, bramke sloop tot in de finale en mocht mee naar Londen . yihaaa

En daar kwam ik toch wel (in die productie ploeg van vt4) een paar intressante mensen tegen die mij wegwijs maakten in die o zo grote wereld .

Er was iemand die sprak over " improvisatietheater ".

Ik deed een auditie , mocht meedoen in de vlaamse improvisatieacademie en

Man man man .....
wat voor een nieuwe wereld ging er daar open .
Vijf jaar lang was ik lid van neut , de vlaamse improvisatie academie .
En daar heb ik onwijselijk veel geleerd .
Echt waar, en daar ben ik hans nu nog altijd dankbaar voor .

maar na vijf jaar ging bij mij eventjes het licht uit en jammergenoeg bij neut ook .

Op mijn ziekte bed had ik nog maar één doel : ik zal nog een one man cabaretshow schrijven en die brengen .......

DUS schrijven , schrijven , schrijven ,schrijven .....en na zes maanden was daar de premiére van mijn show .

2 opmerkingen:

Loungebarcode zei

Hey Bramke,
snel een reactie op je Blog:
SUPER!!
Nu kan ik je toch zo wat volgen in je doen en laten... Want mekaar zien lukt ni zo,... ;-))

Keep up the good work!!

Anoniem zei

Heb zojuist een weekendje Parijs gewonnen . Ik heb de tckets en de reservatie al binnen. Als je ook wil winnen gewoon aanmelden op hun nieuwsbrief.
[url=http://www.vakantiestart.info]
vakantiestart[/url]