vrijdag 27 april 2007

De start of my comedylife (deel 2)

En daar begon het echt .
Lay down tragedy wat een mooie naam voor mijn cabaretshow .


premiér 9 dec 2007 in de Kortrijkse stadschouwburg.

Man , ik ben nog nooit ,en ik zal denk ik (of ik hoop toch)nooit meer zo zenuwachtig zijn als die laatste weken .

Maar kom ik moest en zou dervoor gaan .........
Mannen ,ik heb afgezien op da podium maar .....

Ik vond het wel kweetnie hoe amusant om daar alleen een uur op da groot podium te staan .
De kriebel was er weer .

Al snel voelde ik dat ik mijn impro miste , want aan impro heb ik echt wel veel en toen ,.... uit het niets kwam ....... line op de proppen .

"hey ik ben nu lid van dna ( de nonsen alliantie, improgroep van 123 comedyclub ) en er zijn nieuwe audities impro , kom toch af jong ".

Ik zag da heel zitten dus... ik richting sint-niklaas en .....
En jawel ik mocht weer meedoen .

Na de auditie kwam stef leider en goeroe (héhéhé) van 123 comedyclub een klapke doen en die zei, waarom doet ge ook geen stand up ?

Ja, "waarom doe ik geen stand up" vroeg ik me af in mijn hoofd .
Kan toch nie veel anders zijn dan cabaret , daar heb ik het een uur volgehouden dus nu moet da toch wel lukken voor die tien minuten .

Nog geen drie dagen later stond ik in Breda voor mijn eerste stand up op treden .

Wel mannekes :op mijn bakkes ben ik gegaan en twas een hoog podium ze .
(vraag maar aan stef want die had er hoogtevrees op )

Daar heb ik echt geleerd dat iedere tak van comedy een vak apart is , waar je wel bagage van de andere takken kunt meenemen.

Sindsdien heb ik al veel kansen gehad om te oefenen dankzij stef , veel mogelijkheden gehad om te groeien en om bij te leren die laatste zes maanden .

Ik mag me nu ook fier lid melden van de nieuwe lichting van 123 comedyclub en dna .

In die laatste zes maanden heb ik echt al veel mooie dingen mogen doen en heb ik zo al heel veel bijgeleerd van oude rotten in het vak die me echt wijze raad geven .
Dank u daarvoor jullie allen .

zo kan ik mijn eigen stijl verder uitbouwen en heb ik nu ook de kansen om echt dingen uit te proberen iedere dag en te werken aan mijn cabaretshow .

Dat is in feite waar ik het meest mee bezig ben en ik kan u met vreugede in het hart mededelen dat hij bijna is zoals ik hem zie .
Er is veel vooruitgang in geboekt en sta te popelen want binnenkort is het zover !!!!

De echte avantpremiére . Hoe ik hem zie en hoe ik hem door het hele land wil brengen .

Dat is rapper dan verwacht maar dit alles heb ik te danken aan de vele kansen die ik gekregen heb de laatste maanden waardoor ik superveel geleerd heb .

Wat heb ik zoal gedaan die laatste maanden :
Voorprogramma's gespeeld van kamagurka en denis nowhé
aantal keer mogen aantreden met de world of comedy tour van één twee drie comedyclub .
veel improshows al weer mogen doen .
veel try outs gedaan
al veel andere stand up opdrachten gekregen
wedstrijden meegedaan zoals cabareteske, en amsterdams kleinkunstfestival ..
hier en daar een kortfilmpje waaronder een zeer leuke van het rits ,en nog andere verschillende opdrachten in de entertainwereld .

en da allemaal in zes maanden kverschiet er soms zelf van .

dus nu kunnen jullie ieder week wel mijn verdere evolutie volgen .

kga nu nen keer cliché doen maar kga nen keer een paar mensen bedanken die altijd in mijn impulsieve driften op vlak van podiums gelooft hebben en da nog steeds doen .

Want AllEEN KOMDE DER NIE He MANNEN
Eerst en vooral mommy daddy and sissy , soms wa meer en soms wa minder maar altijd blijven ze der in geloven . ( you are the best family a boy can have)

Ten tweede meneer hans :al de basis heb ik van diene gast geleerd en daarvoor nen dikke merci .

Rolfie mijne techisch adviseur en babysitter (héhéhé) woorden zijn te kort om te omschrijven wat dat den dienen doe . zowel op vlak van vriendschap als op werk .
Friends for life bro

stef :merci vo al de kansen ,echt waar jong .
fili :ge zijt nen créme van nen kerel (stadschouwburg kortrijk thanks voorda en al de rest )linecall : merci vo mij der weer in te smijten hé meiske en vo de rest .
Evi thanxs girl(voor het steeds geloven in mijn kunnen ) ,
anne-marie en pélé we kennen elkaar nog nie lang maar voor da geval 1 jan .07
big up for you guys . (it's in the hart, )en al wa dat er daarna gekomen is "lovly friendship", jojo mercikes meid ,Dokter henkskie vo al de goeie zorgen ,x, de rest dak vergeten ben maar der zijn der nog nen hoop ..............thanx everybody


Voila we kunne der aan beginnen welkom op mijn blog en volgen maar die handel .....

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Inderdaad, Friends for life

Bram zei

yihaa